МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН "ЕПСІЛОН"
У 2023/2024 навчальному році методичне об’єднання вчителів фізико-математичних дисциплін працює над методичною темою:
''Особливості використання цифрових ресурсів в процесі навчання основної та профільної школи''
Керівник МО: Братковська Світлана Миколаївна
Презентація роботи методичного об'єднання (завантажити)
Волювач Олена Геннадіївна | вчитель математики | |
Тетерятникова Оксана Леонідівна | вчитель інформатики | |
Омельченко Олена Анатоліївна | вчитель фізики |
Проблеми, над якими працюють вчителі методичного об’єднання фізико-математичних дисциплін «Епсілон» “Розвиток пізнавальних здібностей та критичного мислення учнів у процесі викладання фізико-математичних дисциплін на основі втілення в шкільну практику сучасних технологій і диференційованої системи роботи” |
Секція математики: “Підвищення якості математичної освіти учнів через реалізацію практичної спрямованості її змісту шляхом раціонального поєднання різноманітних форм і методів навчання” |
Секція фізики: “Запровадження фізичного експерименту як методу розвитку дослідницьких навичок і пізнавального інтересу учнів” |
Секція інформатики: “Формування фундаментальних навичок учнів на уроках інформатики для розвитку операційного стилю мислення” |
Проєктні технології на уроках математики (переглянути)
Районний конкурс на кращий дистанційний урок природничо-математичного циклу
У березні 2021 року педагоги школи взяли участь у районному конкурсі на кращий дистанційний урок природничо-математичного циклу. Вчитель математики Братковська С.М. представила на конкурс урок алгебри в 9-Б класі за темою: «Квадратні нерівності». Вчитель Ісаєва Г.С. підготувала урок-пресконференцію в 11-Б класі за темою: «Метали та сплави». За підсумками конкурсу вчитель хімії та біології Ісаєва Г.С. посіла ІІ місце. Вітаємо з перемогою! Бажаємо нашим вчителям нових професійних досягнень.
"Тiла обертання" (робота в командах над побудовою макетiв , геометрія , 11 клас)
"Чотирикутники" (робота по групах, створення лепбуків , геометрія , 8 клас)
"Кути навколо нас: в Олімпійських видах спорту, в будівництві, на кухні, на дитячому майданчику" (робота в групах, створення лепбуку , геометрія , 7 клас)
Проекти за темою «Трапеція»
Екскурсія до НТУ «ХПІ» з профорєнтаціїї
Шкільний етап олімпіади з математики
Проекти за темою «Одночлени»
Проекти за темою «Вертикальні та суміжні кути»
Проекти «Звичайні дроби»
Проекти за темою «Елементарні геометричні фігури»
Проекти за темою «Чотирикутники»
Проекти «Порівняння дробів»
Домашнє завдання «Суміжні кути в осінніх мотивах»
Секція математики:
“Підвищення якості математичної освіти учнів через реалізацію практичної спрямованості її змісту шляхом раціонального поєднання різноманітних форм і методів навчання”
Секція фізики:
“Запровадження фізичного експерименту як методу розвитку дослідницьких навичок і пізнавального інтересу учнів”
Секція інформатики:
“Формування фундаментальних навичок учнів на уроках інформатики для розвитку операційного стилю мислення”
Тематика засідань методичного об’єднання вчителів фізико-математичних дисциплін «Епсілон» у 2019/2020 навчальному році
№ з/п | Порядок денний | Відповідальний | ||
Перше засідання. Серпень | ||||
1 | Про структуру методичного об’єднання, вибори секретаря. | Григоренко С.Г. | ||
2 | Про затвердження методичної теми методичного об’єднання вчителів фізико-математичних дисциплін «Епсілон» | Братковська С.М | ||
3 | Про затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів фізико-математичних дисциплін «Епсілон» | Братковська С.М. | ||
4 | Про затвердження плану засідань методичного об’єднання вчителівфізико-математичних дисциплін «Епсілон». | Братковська С.М | ||
5 | Про організацію навчально-виховного процесу в 5-11 класах, вивчення базових дисциплін за навчальними програмами та підручниками | Братковська С.М. | ||
6 | Розгляд календарно-тематичного планування вчителів фізико-математичних дисциплін на І семестр. Інструктаж з тематичного, календарного планування, ведення документації. | Братковська С.М. | ||
7 | Складання графіку взаємовідвідування уроків, відкритих уроків, позакласних заходів вчителів фізико-математичних дисциплін «Епсілон» на І семестр.Складання плану роботи з обдарованими учнями, невстигаючими учнями. | Волювач О.Г. | ||
8 | Про підготовку навчальних кабінетів фізико-математичних дисциплін до нового навчального року. Перспективний план щодо удосконалення навчально-методичного забезпечення викладання математики, фізики, астрономії, інформатики. | Григоренко С.Г. | ||
9 | Про підсумки проведення ЗНО, ДПА з математики та фізики. Планування роботи учителів з підготовки до ЗНО та ДПА. | Братковська С.М. | ||
10 | Про організацію та проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізико-математичних дисциплін для учнів 5-11 класів. Підготовка кандидатів на обласні турніри математиків, фізиків, раціоналізаторів. Організація науково-дослідницької роботи з учнями, роботу з обдарованими дітьми. | Григоренко С.Г. | ||
11 | Про виконання плану заходів щодо реалізації комплексної програми розвитку освіти м. Харкова «Обдарована молодь». | Григоренко С.Г. | ||
12 | Розгляд заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах | Братковська С.М. | ||
13 | Про деякі питання участі України у міжнародному дослідженні якості освіти PISA. | Братковська С.М. | ||
Друге засідання. Жовтень | ||||
1 | Здоров’язберігаючі технології в роботі вчителя математики. | Братковська С.М. | ||
2 | Про підведення підсумків І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізико-математичних дисциплін для учнів 5-11 класів. Визначення заходів роботи щодо підготовки команди учнів 6-11 класів для участі у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади. | Братковська С.М. | ||
3 | Про роботу з обдарованими учнями. Організація науково-дослідницької роботи учнів – членів наукового товариства. | Братковська С.М. | ||
4 | Про організацію участі вчителів методичного об’єднання у фестивалі-огляді освітніх Інтернет ресурсів,конкурсу на кращий дистанційний курс | Братковська С.М. | ||
5 | Про організацію проведення Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер», конкурсах та турнірах з інформатики | Григоренко С.Г. | ||
6 | Огляд нормативних документів. | Братковська С.М. | ||
Третє засідання. Січень | ||||
1 | Проблемне навчання на уроках математики. | Григоренко С.Г. | ||
2 | Про стан ведення шкільної документації (журналів, поурочних планів, перевірки учнівських зошитів). Аналіз стану виконання навчальних програм з фізико-математичних дисциплін у І семестрі. | Братковська С.М. | ||
3 | Про розгляд календарно-тематичного планування вчителів на ІІ семестр 2017/2018 навчального року. Організація повторення навчального матеріалу з фізико-математичних дисциплін у ІІ семестрі. | Братковська С.М. | ||
4 | Про організацію роботи методичного об’єднання вчителів до участі у фестивалі-огляді освітніх Інтернет ресурсів, конкурсу на кращий дистанційний курс | Братковська С.М | ||
5 | Про організацію участі учнів у Міжнародному математичному конкурсі “Кенгуру”, Всеукраїнському фізичному конкурсі “Левеня”. | Омельченко О.О. | ||
6 | Про підсумки проведення турнірів, ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізико-математичних дисциплін для учнів 6-11 класів. | Братковська С.М. | ||
7 | Про результати проведення заходів щодо реалізації Концепції з національно-патріотичного виховання дітей та молоді у загальноосвітніх навчальних закладах вчителями природничо-математичного циклу. | Братковська С.М. | ||
8 | Про затвердження плану предметного тижня методичного об’єднання вчителів фізико-математичних дисциплін. | Братковська С.М. | ||
Четверте засідання. Березень | ||||
1 | Педагогічна технологія «Створення ситуації успіху» | Омельченко О.О. | ||
2 | Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації учнів випускних 9-х ,11-х класів. Вивчення, повторення та обговорення нормативних документів. Обговорення матеріалів з фізико-математичних дисциплін до зовнішнього незалежного оцінювання. | Братковська С.М. | ||
3 | Роль профільного навчання і допрофільної підготовки на якість шкільної освіти. Про результативність навчання в профільних класах, якість знань. | Волювач О.Г. | ||
4 | Про підготовку наробок вчителів методичного об’єднання з досвіду роботи до Банку педагогічних ідей «Перлини професійної майстерності». | Братковська С.М. | ||
5 | Огляд нормативних документів, новинок методичної літератури. | Братковська С.М. | ||
6 | Про роботу завідувачів кабінетів щодо наповнення кабінетів дидактичними матеріалами, педагогічними програмними засобами, методичною літературою. | Омельченко О.О. | ||
7 | Про підсумки проведення предметного тижня методичного об’єднання вчителів фізико-математичних дисциплін. | Братковська С.М. | ||
П’яте засідання. Травень | ||||
1 | Аналіз науково-теоретичної і методичної роботи вчителів методичного об’єднання вчителів фізико-математичних дисциплін «Епсілон» | Братковська С.М. | ||
2 | Аналіз стану виконання навчальних програм з фізико-математичних дисциплін у 5-11 класах. Стан ведення шкільної документації. | Братковська С.М. | ||
3 | Аналіз реалізації системи підвищення кваліфікації вчителів методичного об’єднання. Звіт вчителів-предметників про роботу із самоосвіти. | Члени М/О. | ||
4 | Про організацію роботи над річним планом на наступний навчальний рік. Рекомендації, пропозиції щодо планування роботи методичного об’єднання на новий навчальний рік. | Омельченко О.О. | ||
5 | Про результати моніторингу якості знань учнів за навчальний рік з математики, фізики, інформатики, астрономії. Обговорення результатів взаємовідвідування уроків. | Омельченко О.О. | ||
6 | Про підготовку кабінетів до нового навчального року. | Волювач О.Г. | ||
7 | Про результати проведення заходів щодо реалізації Концепції з національно-патріотичного виховання дітей та молоді у загальноосвітніх навчальних закладах вчителями природничо-математичного циклу. | Братковська С.М. | ||
8 | Освітня і самоосвітня діяльність учителя в контексті розвитку його інноваційного потенціалу. | Волювач О.Г. | ||
Основні завдання методичного об’єднання вчителів:
1. Забезпечення соціального загальнокультурного мінімуму підготовки учнів з фізико-математичних дисциплін.
2. Впровадження профільної диференціації навчання.
3. Забезпечення переходу учнів 10-11- х класів на новий зміст та термін навчання з предметів фізико-математичного циклу.
4. Організація самостійної творчої роботи учнів, системи індивідуальних завдань, спрямованих на розвинення професійних схильностей учнів (особистісно-орієнтована підготовка).
5. При вивченні фізики визначальним способом навчальної діяльності вважати фізичний експеримент.
6. Активізація роботи з обдарованими учнями, запровадження різноманітних форм позакласної роботи (гуртки, турніри, конкурси, олімпіади тощо).
7. Реалізація ідей комп’ютерної підтримки процесу навчання шляхом здійснення міжпредметних зв’язків курсів математики, фізики та інформатики.